Vajon ki nem bosszankodott még soha úthibák miatt? De hányunknak jut eszébe, hogy a kátyúk nem csak autónkban tesznek kárt, hanem az idő múlásával a probléma szó szerint önmagát mélyíti el?
Függetlenül a tervezési élettartamtól és az eredeti szerkezettípustól, végeredményben minden pályaszerkezetnek megfelelő fenntartásra van szüksége, hiszen a rá ható igénybevétel és a környezeti hatások eredményeképpen különböző jellegű hibák keletkeznek. A fő burkolathibák közé sorolhatjuk az alakváltoztatásokat, a repedéseket, a bomlásokat, a felületi és egyéb hibákat.
Érdemes tisztában lenni azzal, hogy károsodásuk esetén az utak javítási igénye is nagymértékben növekszik, és a fenntartás és felújítás késlekedése következtében a rendbetételhez szükséges költségek minden elszalasztott nappal tovább emelkednek. A burkolat pedig a romlási folyamat egy kritikus pontján túl olyan állapotba kerül, amikor már a javítás nem, csak a teljes felújítás segít.
Az úthibák kijavítása több módon is történhet. Néhány példa:
Döntés előtt érdemes mérlegelni a költségek mellett azt is, hogy milyen jellegű károsodásról van szó és minőségű javítást szeretnénk. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejtenünk, hogy az eredmény egyik esetben sem új, hanem egy javított út lesz.
Szakembereink minden esetben tanácsadással segítik a döntést.










